torsdag 30 januari 2014

30. En grej jag är himla bra på.

Just nu: Att få ihop det.

Logistiken. Den allt överskuggande logistiken. När två barn samtidigt ska vara på olika ställen och gärna nyätna och hunden ska ut och maten ska handlas och lagas och tvätten tvättas och hinn för allt i världen med att träna själv också! Ställs liksom på sin spets när familjens andre chaufför är febersjuk och som alla febersjuka män helt out of order.

Och på nåt sätt får jag ihop det. Baske mej. Lite beror det på att jag inte är rädd att be om hjälp när det trasslar, men jag väljer att se det som en del av min begåvning på området.

Nu i helgen ska vi hinna med 1 ridlektion, 1 simträning, 1 disco, 1 SPA-kalas, 1 karategradering samt 1 produktionssättning på mitt jobb. Kommer nog att funka det också. Har inte planen heeelt klar, men det kommer.


PS. TACK Mormorn för hundpromenaden ikväll, den räddade ungefär livet på mej.



(Det här inlägget är en del av Lisas lista, som jag hakade på. En rubrik för varje dag i januari.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar