fredag 3 januari 2014

3. En grej jag skulle vilja lära mig.

HUR bestämmer man sej för 1 sak man vill lära sej?? Det finns ju miljoners miljarders saker jag vill kunna.

Eller förresten, det kanske är det som är tricket? Jag vill gärna kunna massor av saker (prata finska, rida jättebra, säja Nej, prioritera bättre, hålla städat i hemmet, träna nåt skojigt med hunden, sminka mej snyggt ifall jag nu skulle vilja det nån gång... osv osv) men det är i verkligheten inte särskilt mycket av det där jag har lust/ork/råd att lägga nån tid på att faktiskt lära mej? Jag är medelålders, tämligen nöjd och dessutom upptagen med att få ihop vardagslogistiken hela tiden, ORKA lära mej nåt nytt? Bah.

Men nu har jag ju åtagit mej en rubrik som kräver ett svar, right? Då säjer jag att jag skulle vilja lära mej att simma frisim såpass ordentligt att
- jag inte är rädd att drunkna innan jag kommit halvvägs över bassängen
- kan ta nåt andetag ibland medan jag simmar
- Storasyster inte behöver skämmas så jättemycket

Och OJ vilken slump att jag på torsdag ska på en tvåtimmars simteknikträning initierad av Hälsoåret på jobbet? Är mycket pepp på detta.

Och Nej, jag inbillar mej inte att jag lär mej simma frisim på ett tvåtimmarspass, men jag kanske får så många tips att jag kommer igång? Det saknas ju inte tillfällen till simhallshäng, om man säjer.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar