onsdag 15 januari 2014

14. Om jag blev tvingad (under pistolhot) att byta liv med någon i en tv-serie…

Men aggh, TV-serier igen? Jag är ju inge bra på TV-serier har jag ju sagt.

(tänkatänkatänka)

Åkej.

Tyrion Lannister i Game of Thrones.

Visserligen har jag halvsovit alla avsnitt jag sett, men när jag läste böckerna var jag vaken. Och visserligen verkar det lite jobbigt med alla mordhoten och krigen och flykterna och släktbråken och allt det där. Men iallefall. Jag gillar att han står för vad han är, och att han inte viker sig för förväntningar han aldrig kan uppfylla, och att han inte sätter sig ner och blir bitter utan gillar läget, ser sig omkring och skapar nya förutsättningar. Och är riktigt snäll när det är läge för det.




(Det här inlägget är en del av Lisas lista, som jag hakade på. En rubrik för varje dag i januari.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar