lördag 11 januari 2014

Som om det var flera veckor sen sist?

Här skriver man inget om vardagshändelser på ett par dagar och vips har det hänt hur mycket som helst.

1. Farfarn har gjort två gallstensoperationer den senaste veckan varav en avlägsnade en sten stor som en pingisboll (aj!) och ÅÅ vad glada vi är att han är hemma igen och låter precis lika positiv och pigg som han alltid gör.

2. Jag har varit på simteknikprovapåtillfälle och tror kanske att jag lyckades ta mej 25 meter medels frisim utan att det såg särskilt drunkningsmässigt ut. Sen behövde jag vila i 5 minuter innan jag ens övervägde att ta nästa 25 meter. Men roligt var det!

3. Karateträningen har dragit igång igen och jag kan knappt gå idag.

4. Här i huset har "halv åtta hos oss" försiggått i dagarna två och följande menyer har serverats:

Fredag (M och Storasyster):
- toast skagen
- fläskfilé black and white
- citronpaj med lakritsglass

Lördag (jag och Lillebror):
- parmaplock
- stekt sik med potatispuck och vitvinssås. Och morötter, förstås.
- blåbärspaj med kinuskiglass

Det blev oavgjort.

5. Herr Hector Hund har ont i en tass och haltar. Och låg så länge i soffan MEDAN VI LAGADE MAT att vi trodde han höll på att dö, minst. Men sen kom han igång med tiggeri och kattjakt igen, på tre ben. Skönt. Och då kom vi på att det var skönt medan han inte rörde sej också.

6. Lillebror har använt sina julklappspengar till att införskaffa ett tangentbord till PS3 så nu är vi plötsligt en sån där modern familj som kan sitta i tv-soffan och surfa på internettet och sånt. Plötsligt händer det.

7. M har fått sitt årliga ryggskott och går lite lätt framåtlutad. Det ser inte skönt ut alls.

8. Det har snöat. Det är ljust ute. Det är alldeles underbart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar