onsdag 29 januari 2014

28. Kolla! Här är en bok jag vill o-tipsa om.

Meh? Vad var det här för fråga nu då?

Jag brukar sluka det mesta i bokväg, bara det inte är alltför grisiga deckare. På sistone har jag tyvärr blivit lite av en periodare, där det kan gå långa perioder (veckor) utan nåt läsande alls. Då tänker man ju lätt att när jag väl läser så vore det väl bra att läsa nåt vettigt, nåt bra, kanske klassiker? Ja, klassiker är bra, jag gillar klassiker.

Så jag beställde den här:

Bild från Adlibris
(Oj vad liten bild det blev. Det är i alla fall Gösta Berlings saga av Selma Lagerlöf.)

Och jag har verkligen försökt. Jag vill verkligen tycka om den. Min självbild är väldigt tydlig med att jag är en sån som har stor behållning av att läsa Selma. Tidigare Selmaböcker (åtminstone Jerusalem, det kanske inte blivit fler?) har jag gillat. Men det här går inte. Jag förmår inte engagera mej i ungtupparna och deras snyltande på vahonnuhette... Majorskan?

Kanske försöker igen när det blir semester. Om jag tar mej fram tills där när han blir kär i Elisabeth kanske det blir mer engagerande?

Förlåt, Selma. Gösta funkar visst inte så bra på övertrötta morsor mitt i logistiken. Inte på den här morsan i alla fall.


(Det här inlägget är en del av Lisas lista, som jag hakade på. En rubrik för varje dag i januari.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar