tisdag 28 januari 2014

27. Om jag blev tvingad (under pistolhot) att spela i ett band…

...så skulle tyvärr publiken börja ta med sej ruttna tomater, men jag gissar att vi är lite hypotetiska här?

Jomen då vill jag vara med i Willycranes.

Hängde på en bar här i stan för massor av år sen, då när jag första gången flyttat tillbaka till ön. Kommenterade att livebandet var så himla bra. Bandet tog paus. Noterar att stället är fullt av mina gamla högstadiekompisar, järngänget, vi som var världens bästa vänner som litade så på varann och ställde upp för varann i vått och torrt. Och tappade kontakten. Tänker att vad kul, dom ska jag prata lite med. Så börjar bandet spela igen och jag ser att mina vänner försvunnit. Trist. Tittar på bandet och ser att det är ju mina gamla högstadiepolare som är bandet?! What? Såvitt jag minns var det ingen i gänget som tog en enda ton på nåt instrument på den tiden?? Och dom är grymma!

Om jag förstått storyn rätt så gjordes visst en satsning som gick hyfsat, sen kom familjer och huslån och prioriteringarna ändrades. Men dom repar fortfarande, på kul, och de tre-fyra spelningar som sker varje år är mycket välbesökta.

Be mej dock icke specificera vad min roll i bandet skulle vara.





(Det här inlägget är en del av Lisas lista, som jag hakade på. En rubrik för varje dag i januari.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar