onsdag 15 januari 2014

The Bilhaveri story, part 531

Jo. Alltså.

Igår fick jag låna en bil från verkstan eftersom vi kommer att betala 3000€ för en ny himla drivaxel. En stor VW Touran. En blå.

Idag ringde dom och sa att dom hade en köpare till den bilen så om jag snälla kunde komma tillbaka med den och ta en annan? Åkej. Inte bråka med verkstan innan vår bil är lagad och betald.

Så nu kör jag den här:


Noterar följande:
1. Körde hela vägen från verkstan till jobbet och försökte få igång torkarbladet på bakrutan. Tänkte ringa verkstan och meddela att spaken var trasig när jag klev ur bilen och såg att det inte alls finns nån torkare på bakrutan. Har tydligen kört kombibilar i hela mitt vuxna liv. Känns väldigt bra att jag inte ringde.
2. När räkningen väl kommer så kommer jag att råka nämna att jag lämnade in en fulltankad bil.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar