torsdag 23 januari 2014

23. Hepp! Dagens musiktips.

Om jag är dålig på att komma ihåg tv-serier och filmer så är området musik inte ens med på kartan. Jag gillar musik, men jag vet inte vad jag lyssnar på och jag gör icke en rörelse för att söka upp musik jag gillar.

Senast jag ansträngde mej för att hitta en skiva var på nittitalet när jag ville ha en skiva med Blues Traveller. Jag hade blivit kompis med en kille som kommit hem från Californien och startade Ålands första kommersiella radiokanal, den som stod på som musikkanal ÖVERALLT här på ön. Han hade fastnat för bandet under USA-tiden och spelade ofta musiken i radion. Radiokanalen har bytt namn efter några turer men är fortfarande öns mesta musik-i-bilen-kanal. Och Blues Traveller är fortfarande med i kanalens arkiv och återkommer några gånger i veckan och håller mer än väl fortfarande.

Klicka för smakprov.


(Det här inlägget är en del av Lisas lista, som jag hakade på. En rubrik för varje dag i januari.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar